BUILD A BODY

Publicerad 2015-03-25 07:39:00 i Träning,

Igår hadde jag som sakt pt timme med en grym pt som heter Claudio. Vi fokuserade på rumpövningar och hur jag bäst får kontakt med rumpan för jag har annars lätt att känna av låren mer.
 
Gick igenom teknik, andning och exentrisk träning som var mycket mer utmanande exempelvis tempo s:3-1-1. Han tyckte att tekniken satt men det jag framförallt måste jobba på är "känslan" min andning och att helatiden tänka på den muskeln jag vill jobba med för att att verkligen känna av den. Är jätte nöjd med programmet vi la upp och ser verkligen framemot att köra den. Jag måste också våga träna med tunga vikter, igår körde jag squats med 30 kg och jag ska försöka öka till 40 strax.
 
Alla har olika förutsättningar beroende på hur man ser ut gener osv och man kan inte förvänta sig att gå från platt till max men det kan alltid bli bättre och formen kan förändras. Jag ser iallafal resultat på mig även om jag inte nått de mål jag vill än. Träning för mig handlar om så mycket mer än de yttre det får mig att må bra. Men när det kommer till de yttre är det såklart rumpa jag vill fokusera på då det inte riktigt faller mig i smaken att ha mycket muskler i armar/rygg osv även om jag vill bli så stark jag bara kan (utan att det ska synas för mycket). 

Kommentarer

Postat av: Robex Lundgren

Publicerad 2015-03-25 08:08:53

fint

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela